.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار: گيلان مستعدترين استان‌ كشور

استاندار گيلان گفت: گيلان به لحاظ جغرافيايي، مزيت‌هاي كشاورزي، گردشگري، تاريخي و ... از جمله مستعد‌ترين استان‌هاي كشوراست.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، روح‌الله قهرماني‌چابك صبح امروز در برنامه صبح انقلاب در عمارت كلاه فرنگي پارك قدس رشت افزود: با توجه به استعدادهايي كه در گيلان وجود دارد، اين استان به عنوان قطب كشاورزي شناخته شده و اكنون در بخش صنعت نه تنها به بازار مصرف آسياي ميانه، بلكه به مواد اوليه داخل نيز دسترسي دارد.
وي ادامه داد: گيلان از زيرساخت‌هاي خوبي برخوردار است و بندرانزلي بزرگ‌ترين بندر با ظرفيت 10 ميليون تن در حاشيه درياي خزر مطرح است.
استاندار گيلان وجود راه‌آهن، منطقه آزاد و آزادراه رشت ـ قزوين را از جمله ويژگي‌هاي استان ذكر كرد و اظهار داشت: بندر انزلي قبل از انقلاب حدود 500 تن ظرفيت جا به‌جايي كالا را داشت و اكنون سالانه 6 ميليون تن تخليه و بارگيري انجام مي‌شود.
قهرماني از سرمايه‌گذاري 70 ميليارد تومان در بندر انزلي خبر داد و اظهار داشت: با اين سرمايه‌گذاري ظرفيت بندر انزلي به 10 ميليون تن افزايش مي‌يابد.
وي با اشاره به اينكه گيلان به لحاظ وسعت استان كوچكي است، تصريح كرد: به‌رغم مشكلاتي كه در گيلان وجود دارد، اما با كارهايي كه انجام شده اين مشكلات از پيش پا برداشته مي‌شود.
استاندار گيلان اضافه كرد: شرايط استان در 30 سال گذشته فراهم شده، اما بايد اين شرايط را كامل كنيم.
قهرماني وضعيت گيلان را به لحاظ آموزشي و دانشگاهي بالا دانست و افزود: در بخش آموزشي رشد قابل توجه‌اي داريم و رشت به عنوان شهر دانشگاهي مطرح است.
وي فعاليت 21 شهرك صنعتي، گازدار بودن 650 روستاي گيلان، صادرات نيروگاه برق از استان، توسعه شبكه راه‌هاي ارتباطي داخلي و ... را از جمله كارهاي انجام شده در پس از انقلاب عنوان كرد.
استاندار گيلان خاطرنشان كرد: گيلان از مؤلفه‌هاي تاريخي خوبي برخوردار است و بايد از زيرساخت‌هاي استان استفاده‌هاي شاياني شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.